Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BoboHml

No

Práce není,vězni až na malé vyjímky chtějí pracovat.

nejen,že se hradí náklady na trest,škoda,ale i oni pak mají peníze.Navíc co píšete na závěr už dávno platí.Pokud se vězeň chová slušně,pracuje ....mám ve vězení výhody(dle typu věznice) a větší šanci na propuštění po polovině či 2/3 výkonu trestu.

největší zaměstnanost je v nejlehčích typech věznice,protože většina vězňů může pracovat bez dohled či s dohledem jednoho příslušníka.

Jak asi chcete donutit zaměstnavatele zaměstnat vězně?Vězně musí platit stejně jako civilního pracovníka.U přísnějších trestů se pak na pracovišti musí vybudovat takova malá věznice a střeží tam příslušníci.

A ve vězení to není samý vysokoškolák,tak jak asi donutíte stavební firmu zaměstnat někoho jiného z vězení apod.

0/0
8.4.2010 13:40

jirkaknop

Re: No

Souhlas. Jediná šance je motivovat zaměstnavatele k zaměstnání vězňů. Sama o sobě povinnost pracovat bez možnosti pracovat je nanic!

0/0
8.4.2010 13:43

BoboHml

Re: No

U věznice s ostrahou a zvýšenou ostrahou jedou na pracoviště s vězni minimálně 5 příslušníků.

Museli by je zaměstnat hromadně(vězně),nebo nabrat další přislušníky na střežení.

Zjednodušeně,zaměstnáte zedníka z výkonu trestu,který má 8 let k odsezení,tzn,že na pracoviště pojedou 2 příslušníci,kvůli střežení(dva proto,že se musí střídat).

Sorry o vězeňství nevíte nic.

0/0
8.4.2010 14:03

nottingham

Prace veznu

Souhlasim, ze vezni by meli pracovat a vydelavat. Kdo nepracuje, at neji a treba tam umre hlady. Maji pravo svobodne volby. Dle sveho trestu by mohli vykonavat prace. Za lehci tresty treba v zime uklizet chodniky od snehu... Za tezke zlociny tvrda prace.

0/0
8.4.2010 11:10

Karel Jiráček

Re: Prace veznu

A ti co budou v zimě uklízet chodníky, budo pěkně prosím v létě dělat co ? A ta tvrdá práce - tím myslíte třeba kamenolom ? Ono se to hezky řekne, ale konkrétně těžko provede - kdo, kde a kdy tu tvrdou práci objedná ?. Pokud to bude mimo věznici, kdo bude platit dopravu, kdo bude vězně na pracovišti hlídat ?

0/0
8.4.2010 13:23

Karel Jiráček

To jsou zase moudra

Jedná se přeci jen o levnou pracovní sílu na které mohou firmy poměrně dobře vydělávat.  - A přemýšlel jste o tom, že by někdo chtěl chtěl také zručnou a spolehlivou pracovní sílu ? Tak daleko Vaše úvahy asi nedosahují, že ?

0/0
8.4.2010 10:56

Saša

Navíc nejde o levnou pracovní sílu.

Pro pracující vězně platí úplně stejný zákoník práce a prováděcí předpisy jako pro pracujícího nevězně.

0/0
8.4.2010 10:58

Karel Jiráček

Re: Navíc nejde o levnou pracovní sílu.

A co jste těm říct ? To co uvádíte nic nemění na tom, že spousta z nich není schona vykonávat nějakou odbornější práci a má zoufalou pracovní morálku - předpis / nepředpis. Na co mi bude levná pracovní síla, když bude jenom "ku...t" materiál a ničit nástroje a zařízení ?  

0/0
8.4.2010 13:18

jirkaknop

Chtělo by to občas

si popovídat s nějakým trestním advokátem. Vězni musejí pracovat, pokud se jedná o práci v rámci věznice. Pokud pracují, mají lepší podmínky (strava, volno, kapesné). Při podmínce se přihlíží k chování, zda pracoval, zda platil škody atd. Čili vše již existuje. Je převis poptávky po práci, než nabídky.

Příklad - vězeň si vydělá 5000Kč měsíčně. Zaplatí náklady trestu, soudní jednání a zbyde mu tak cca 1500Kč. Kolik může zaplatit na škodě? A to nepočítám když má platit výživné, ex offo atd..

V tomto problém není. Stát musí vymyslet motivaci pro zaměstnavatele, aby zaměstnali vězně!! To je hlavní!

0/0
8.4.2010 10:49

Saša

5 tisíc měsíčně je pod minimální mzdou

To není možné.  § 111 a 112 zákoníku práce č. 262/2006 Sb. se vztahuje i na vězně.

0/0
8.4.2010 11:00

jirkaknop

Re: 5 tisíc měsíčně je pod minimální mzdou

Nesmíte kalkulovat hrubou mzdu. Kromě toho se to obchází. Mach pracoval myslím ve výdeji prádla a dělal tak 10hod. denně. Ale měl smlouvu na 4hod. Jinak by si to věznice nemohla dovolit.

0/0
8.4.2010 11:20

Zuzana Hejná

většina věznic,

které mají v areálu nějaké prostory pro výrobu, dlouho a marně tyto prostory nabízejí k pronájmu. Zkuste se zamyslet nad důvody.

0/0
8.4.2010 10:32

Fumu

Stát

je dobrý,ale ti,kteří ho řídí stojí za starou bačkoru.Všichni!

0/0
8.4.2010 10:32

SantaKlaun2

.

R^ Měl by se zavést způsob "Buď budeš ve vězení makat a vyděláš si tam na živobytí, nebo chcípni hlady.". Z těch vězněm vydělaných peněz by se samozřejmě hradily i ty škody, které způsobil.

0/0
8.4.2010 10:30

jirkaknop

Re: .

Vždyť to tak je.

0/0
8.4.2010 10:44



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.